درگاه ارسال و دریافت پیامک(SMS Gateway)

راهکاری ویژه برای مشتریان بزرگ

درگاه ارسال و دریافت پیامک، دروازه ارتباطی بین سامانه شاهراه که نرم‌افزار مشتری به آن متصل است و اپراتورهای تلفن همراه است. وظیفه این درگاه برقراری اتصال به اپراتورهای مختلف و تفکیک ترافیک در ارسال و دریافت‌های هر اپراتور به صورت مجزا است. 

یکی از مهم‌ترین وظایف درگاه ارسال و دریافت پیامک، مدیریت صف پیامک‌ها است. به این ترتیب که با توجه به حجم بالای ارسال و دریافت پیامک‌ها در لحظه، این درگاه ترافیک را در چندین سرور  توزیع می‌کند تا علاوه بر جلوگیری از کاهش سرعت ارسال و دریافت، از صحت ارسال و دریافت اطمینان حاصل شود. همچنین این درگاه با مقیاس‌پذیری بالا می‌تواند هم‌زمان به اپراتورهای مختلف و نرم‌افزارهای مختلف متصل شود و ارسال و دریافت را از کانال‌های مختلف به صورت موازی انجام دهد.

دستور زمان‌بندی ارسال و دریافت پیامک نیز از طریق این درگاه قابل دریافت و اجرا است. همچنین کلیه گزارشات ارسال و دریافت پیامک را در درگاه ذخیره می‌شود که مشتریان آتیه داده پرداز می‌توانند این گزارشات را در پنل خود مشاهده کنند.

درگاه ارسال و دریافت پیامک با رمزگذاری پیام‌ها، آن‌ها را از دسترسی‌های غیرمجاز و امکان حملات سایبری محافظت می‌کنند.

اجزای تشکیل‌دهنده

این لایه وظیفه ارتباط مستقیم با استفاده از پروتکل‌های استاندارد با اپراتورها را دارد.

این لایه وظیفه جداسازی، مدیریت صف‌ها و نگهداری پیامک‌ها را دارد.

این لایه وظیفه اتصال به نرم‌افزار هسته مرکزی سامانه و یا درگاه‌ها و سامانه‌های دیگر زیرساخت ارسال و دریافت پیامک را دارد.

وظیفه این لایه، ارتباط با سرویس ذخیره‌سازی دیتای موجود در ماژول‌های ارتباط با اپراتور و CPها است. هم‌چنین این ماژول، قابلیت استفاده از سرویس آنالیز لاگ را نیز دارد.

این لایه به منظور تغییر در کانفیگ درگاه ارسال و دریافت پیامک، اعمال لیست سیاه، تنظیم سرعت ارسال و دریافت، تعریف رنج سرشماره و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی‌های درگاه ارسال و دریافت پیامک

افزایش سرعت اتصال به اپراتورها
مدیریت صف ارسال و دریافت پیامک‌ها در لایه‌های مختلف
انعطاف‌پذیری در پیکربندی لایه‌‌ها
اتصال آسان مطابق با استانداردهای مختلف
 قابلیت ارائه انواع خروجی‌ها
ثبت کلیه وقایع در خصوص وضعیت پیامک‌ها
دسترس‌پذیری بالا با قابلیت افزونگی

برخی از مشتریان درگاه ارسال و دریافت پیامک